امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی

آغاز مرحله اول پروژه پترو اولفین فن‌آوران؛

به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی فن‌ آوران، مرحله اول اجرای عملیات پروژه پترو الفین فن‌ آوران به منظور ایجاد مخازن ذخیره‌ سازی متانول با آغاز فعالیت‌ شمع‌ کوبی در بستر سازه مخازن آغاز شد.

روند عملیاتی طرح پترو اولفین به منظور احداث واحد متانول، پس از امضای تفاهم‌نامه‌های مربوطه با کنسرسیوم چینی برای اخذ لیسانس واحدهای متانول، الفین، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) سرعت یافت و فاز نخست این طرح با هدف احداث مخازن ذخیره‌سازی محصول، با اجرای عملیات شمع‌کوبی در هفته گذشته، پس از انجام عملیات تحکیم بستر و احداث جاده‌های پیرامونی آغاز شد.

درباره طرح پترو الفین فن‌ آوران، محمد جواد بدری که به عنوان سهامدار اصلی این طرح در هیئت مدیره و به عنوان نایب رئیس و مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن‌ آوران فعالیت می‌کند، اظهار داشت: در جهت بهبود وضعیت و دستیابی به اهداف پروژه پترو الفین فن‌ آوران، مخازن ذخیره‌ سازی با ظرفیت کلی ۱۰۰ هزار تن (دو مخزن با ظرفیت ۵۰ هزار تنی) برای انبار نگهداری محصول در جنوب غربی محل احداث طرح در محیط منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارند. این طرح با هدف گسترش ظرفیت انبار گذاری و ایجاد منبع درآمد، به عنوان اولویت اصلی در فهرست پروژه‌ های قابل اجرا قرار گرفته و فرآیند شمع‌ کوبی آن به صورت رسمی آغاز شده است.

در همین زمینه، حسین رفیق‌ دوست عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی فن‌ آوران و معاون امور شرکت‌ ها و طرح‌ های این شرکت، اظهار کرد: توافقنامه‌ ای برای اجرای پروژه ساخت مخازن به شیوه EPCC به امضا رسیده است. پس از تجهیز کارگاه، انجام مراحل تحکیم بستر و عملیات خاکی، مرحله شمع‌ کوبی آغاز شده است.

وی اشاره کرد: با آغاز فرآیند شمع‌ کوبی، آزمایش‌ های بارگذاری دینامیکی PDA برای تحکیم بستر فونداسیون مخازن ذخیره متانول نیز آغاز شده و آزمون پایل کوبش با استفاده از ۱۰ شمع با موفقیت انجام شده است.

این مطلب را  بازنشر کنید:

واتس اپ
تلگرام
ایمیل
نسخه چاپی

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

اسکرول به بالا